1/ Druhy poplatků:
- Poplatek za odpady
- Poplatek ze psů
- Poplatek za užívání veřejného prostranství
- Poplatek ze vstupného
- Poplatek z pobytu
- Poplatek za hlášení městským rohlasem
- Poplatky z hrobů
2/ Hrazení poplatků
Poplatek za svoz odpadu (nově splatný zpětně!)
- POPLATEK SE NOVĚ BUDE PLATIT ZPĚTNĚ, TJ. ZA ROK 2025 SE BUDE PLATIT AŽ V ROCE 2026, a sice do 28.02.
- odpady se budou nově platit za nemovitost a základ poplatku se počítá z kapacity (z velikosti popelnic a frekvence svozu), nikoliv za trvale hlášeného občana
- kapacitu musí každý občan ohlásit vyplněním ohlašovacího formuláře nejpozději do 15. ledna 2025, v případě, že nastane změna údajů uvedených v původním ohlášení, je plátce povinnen ohlásit tuto změnu do 15 dnů ode dne, kdy nastala
- odkaz na aktuální sazebník poplatků: https://www.veltrusy.cz/cenik-odpadu
- četnost svozu SKO (směsný komunální odpad): 1x za 14 dní
- lichý čtvrtek lokalita u hřbitova
- 4týdenní svoz začíná 27. února 2025 a následuje každé 4 týdny
- sudý čtvrtek lokalita u školy
- 4týdenní svoz začíná 20. února 2025 a následuje každé 4 týdny
- lichý čtvrtek lokalita u hřbitova
- harmonogram svozu tříděného odpadu ze sběrných stanovišť (v roce 2025 se bude upravovat):
- papír - 3x týdně: úterý, pátek, neděle
- plast - 3x týdně: pondělí, středa, sobota
- sklo - 1x za 14 dní: středa v lichém týdnu
- tetrapak, kovy, oleje: 1x za měsíc
- známky na popelnice vyzvednete v podatelně MěÚ
Nový systém poplatku za odpady schválilo zastupitelstvo města na svém 20. zasedání 27.06.2024 jako obecně závaznou vyhlášku č. 1/2024.
Podnikatelé řeší likvidaci odpadu ve své režii
Podnikatelé mají povinnost uzavřít vlastní smlouvu o svozu odpadu ze svého podnikání (směsného, tříděného i objemného) se svozovou firmou (např. FCC). Kontaktní osobou pro správu živnostenských smluv u společnosti FCC je:
- Radka Rejšková - Specialista pro nakládání s odpady
- FCC Česká republika, s. r. o., Ďáblická 791/89, 182 00 Praha 8
- mobil: +420 602 739 104, e-mail: Radka.Rejskova@fcc-group.cz
Poplatek ze psů
Poplatek je splatný vždy do 31. 3. každého roku
Sazba poplatku ze psů činí ročně:
za každého jednotlivého psa | 300 Kč |
Od poplatku jsou nad rámec zákona nově od roku 2025 osvobozeny osoby starší 65 let. Osvobození platí pro celý rok, ve kterém osoba dosáhne 65 let.
Výše poplatku se řídí obecně závaznou vyhláškou č. 5/2024 schválenou zastupitelstvem města na 25. zasedání 11.12. 2024. Všechny obecně závazné vyhlášky lze najít ve Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků.
Poplatek za užívání veřejného prostranství
Poplatníkem je fyzická nebo právnická osoba, která užívá veřejné prostranství.
Sazba poplatku za užívání veřejného prostranství činí za každý i započatý m2 a každý i započatý den užívání veřejného prostranství:
za umístění dočasných staveb a zařízení sloužících pro poskytování služeb | 2 Kč/m2/den |
za umístění prodejního zařízení (např. stánku, pultu určeného k prodejním účelům) | 30 Kč/m2/den |
za umístění prodejního zařízení (např. stánku, pultu určeného k prodejním účelům), a to k prodeji vlastních produktů | 10 Kč/m2/den |
za umístění zařízení cirkusů, lunaparků, a jiných obdobných atrakcí | 5 Kč/m2/den |
za užívání veřejného prostranství k tvorbě filmových a televizních děl | 5 Kč/m2/den |
za umístění stavebního zařízení, skládek a výkopových prací v případě provádění inženýrských a liniových staveb | 5 Kč/m2/den |
za umístění stavebního zařízení, za skládku stavebního materiálu a provádění výkopových prací v ostatních případech | 10 Kč/m2/den |
za umístění skládky materiálu v kontejneru nebo nákladním přívěsu | 10 Kč/m2/den |
za umístění přenosného reklamního zařízení (např. přenosných poutačů, reklamních stojanů) | 2 Kč/m2/den |
v případech zvláštních užívání veřejného prostranství neuvedených v předešlých bodech | 10 Kč/m2/den |
Dnem se rozumí jeden kalendářní den bez ohledu na to, kterou a jak velkou část poplatník využije.
Paušální sazba poplatku za užívání veřejného prostranství činí:
za umístění dočasných staveb a zařízení sloužících pro poskytování služeb | 50 Kč/týden |
za umístění reklamního zařízení nebo vystavené zboží před obchodem (i stánkem) | 500 Kč/rok |
za umístění trvalého plošného reklamního zařízení (např. billboardy) | 600 Kč/m2/rok |
užívání veřejného prostranství před vlastním domem (nemovitostí) pro skládku materiálu umístěním kontejneru nebo nákladního přívěsu | 50 Kč/týden |
užívání veřejného prostranství pro umístění stavebního zařízení před vlastním domem (nemovitostí) za účelem provádění stavebních nebo obdobných prací směřujících ke zlepšení vzhledu nemovitosti | 50 Kč/týden |
Volbu placení poplatku paušální částkou včetně výběru varianty paušální částky sdělí poplatník správci poplatku v rámci povinného ohlášení.
Výše poplatku se řídí obecně závaznou vyhláškou č. 1/2021 schválenou zastupitelstvem města na 29. zasedání 30. 6. 2021.
Poplatek ze vstupného
Poplatníkem je fyzická nebo právnická osoba, která pořádá kulturní, sportovní, prodejní nebo reklamní akci. Poplatník je povinen nejpozději 7 dnů před konáním akce oznámit městu pořádání akce.
Sazba poplatku z úhrnné částky vybraného vstupného činí pro:
prodejní akce (burzy, tržiště, aukce) | 20 % |
kulturní akce erotického charakteru a striptýzy | 20 % |
Sportovní, reklamní a ostatní kulturní akce (kromě kulturních akcí erotického charakteru a striptýzů) jsou od poplatku osvobozeny. Poplatek ze vstupného je splatný do 7 dnů ode dne pořádání akce.
Výše poplatku se řídí obecně závaznou vyhláškou č. 1/2021 schválenou zastupitelstvem města na 29. zasedání 30. 6. 2021.
Poplatek z pobytu
Plátcem poplatku je poskytovatel ubytování, který poplatek vybere od osoby ubytované. Plátce poplatku je povinen městu ohlásit zahájení činnosti spočívající v poskytování ubytování ve lhůtě do 30 dnů od zahájení této činnosti nebo od platnosti vyhlášky. Plátce poplatku je povinen odvést vybraný poplatek z pobytu čtvrtletně nejpozději 15 dnů od uplynutí daného čtvrtletí.
sazba poplatku z pobytu | 30 Kč za každý započatý den pobytu |
Výše poplatku se řídí obecně závaznou vyhláškou č. 1/2021 schválenou zastupitelstvem města na 29. zasedání 30. 6. 2021.
Poplatek za hlášení městským rozhlasem
Účel hlášení | cena za 1 hlášení |
Hlášení pro komerční účel | 100 Kč |
Hlášení úmrtí | 0 Kč |
Hlášení pro spolky ve městě | 0 Kč |
Ztráty a nálezy zvířat nebo věcí | 0 Kč |
Město Veltrusy si dále vyhrazuje právo ze závažných důvodů odmítnout hlášení místním rozhlasem (porucha rozhlasu, nevhodnost rozhlasu apod.)
Schváleno zastupitelstvem města dne 15. 6. 2016.
Poplatky z hrobů
Smlouva o nájmu hrobového místa se uzavírá na 10 let. Ceny jsou schválené Zastupitelstvem města dne 29. 11. 2017.
Nájem | 5 Kč/m2/rok |
Služby | 25 Kč/m2/rok |
Celkem | 30 Kč/m2/rok |
Ceník služeb:
Výkop hrobu k uložení rakve se zemřelým, vč. následného zasypání a prvotní úpravou hrobu
Příplatek za ztíženou manipulaci se zeminou (mrazy, sucha)
Hrob dětský
|
3.700 Kč
1.000 Kč
1.850 Kč |
Výkop prohloubeného hrobu k uložení rakve se zemřelým, vč. následného zasypání a prvotní úpravou hrobu
Příplatek za ztíženou manipulaci se zeminou (mrazy, sucha)
|
4.500 Kč
1.000Kč
|
Otevření a uzavření hrobky pro pohřeb | 1.200 Kč |
Otevření hrobu nebo hrobky pro exhumaci | 600 Kč |
Otevření a uzavření velkou kdycí deskou pro uložení nebo vyjmutí urny | 450 Kč |
Otevření a uzavření malou kdycí deskou pro uložení nebo vyjmutí urny | 120 Kč |
Uložení urny do země nebo její vyjmutí za účasti pozůstalých | 120 Kč |
Uložení urny do země nebo její vyjmutí bez účasti pozůstalých
Uložení nebo vyjmutí urny nájemcem hrobového místa
|
60 Kč
60 Kč
|
Uložení urny na dno hrobky nebo její vyjmutí | 230 Kč |
Přesypání urny | 150 Kč |
Exhumace nezetlelých ostatků | 6.800 Kč |
Každá další exhumace v jednom hrobovém místě nezetlelých ostatků | 2.900 Kč |
Exhumace zetlelých ostatků | 4.400 Kč |
Každá další exhumace v jednom hrobovém místě zetlelých ostatků | 1.100 Kč |
Úklid v hrobce (cena za 1 hodinu práce) | 150 Kč |
Rozebrání rámu, naložení a uskladnění z důvodu pohřbu či odklizení po ukončení nájmu | 600 Kč |
Dosypání hrobu po slehnutí zeminy | 250 Kč |
Pronájem kaple ke smutečnímu rozloučení | 1.500 Kč |
Poplatky lze uhradit
- přes platební portál Středočeského kraje (prosíme upřednostněte tuto možnost, známky na popelnice můžete pak 3. pracovní den po platbě vyzvednout v podatelně MěÚ)
- převodem na účet města (známky na popelnice můžete pak 2. pracovní den po platbě vyzvednout v podatelně MěÚ):
- číslo účtu: 0460025399/0800 (Česká spořitelna, a. s.)
- specifické symboly:
- poplatek za odpady - 1340 (variabilní symbol: číslo popisné, zpráva pro příjemce: příjmení)
- poplatek ze psů - 1341 (variabilní symbol: číslo popisné, zpráva pro příjemce: příjmení)
- poplatek za užívání veřejného prostranství - 1343
- poplatek ze vstupného - 1344
- poplatek z pobytu - 1345
- poplatek za hlášení městským rozhlasem - 2111
- poplatky z hrobů - 3632
- nebo hotově či bezkontaktně kartou/mobilem v podatelně MěÚ, Palackého 9, vstup v přízemí vpravo (známky na popelnice obdržíte hned).